Kosmetika Barekol, základní charakteristika očima jejích tvůrců.

Filosofií Barekolu je vyrábět kvalitní a cenově dostupnou kosmetiku s vysokým obsahem účinných látek. Přednost dáváme surovinám přírodního původu. Pokud je ovšem výhodné použít osvědčenou složku chemického původu, nevidíme v tom problém. Rozhodující pro nás je výsledná účinnost, prokazatelná bezpečnost výrobku a jeho výborné senzorické vlastnosti. Je přihlíženo rovněž k trvanlivosti a skladovatelnosti.  Bereme také ohled na ochranu přírody. Dodavatele surovin volíme mezi těmi, jejichž technologie jsou šetrné k životnímu prostředí. Preferujeme rovněž suroviny, která nebyly testovány na zvířatech. (Kosmetika jako taková se na zvířatech netestuje).

     I když je Barekol malá firma, má vlastní vývoj, který zahrnuje jak účinné látky (především speciální rostlinné extrakty), tak i kosmetické aplikační formy – krémy, mléka, gely, pleťové vody a podobně. Máme již v tomto směru určité renomé, takže našich vývojových kapacit využívají rovněž některé jiné naše i zahraniční firmy.

     Ve vývojové práci sledujeme perspektivní trendy, ale snažíme se nepodléhat „módním výstřelkům“. Nepoužíváme neúčinné látky, ani když jsou zrovna v módě. Naopak nezatracujeme osvědčené suroviny jen proto, že jsou z nepochopení nebo i reklamních kampaní označovány za „nepřírodní“ a nevhodné.  Rozhodující je objektivní posouzení na základě odborných důkazů. Týká se to zejména konzervačních látek, parafinových surovin a podobně. Ne vždy se tento přístup setkává s pochopením a možná nám z marketingového hlediska i škodí.

     Na žádost našich prodejců a části našich zákazníků proto vyvíjíme a postupně uvádíme na trh speciální řadu přípravků, které neobsahují složky, jež mohou být předmětem diskuse.

     Ještě jeden trend bychom rádi sledovali.  Je to spíše sen. Jde povýšení naší kosmetiky na kosmeceutika, tedy přípravky na pomezí kosmetiky a léčivých prostředků. (Je to určitá analogie pojmu nutraceutika, což jsou potravní doplňky, tedy mezistupeň mezi potravinami a léky). Aby se ovšem z tohoto pojmu nestalo jen další prázdné reklamní klišé, nebo dokonce klamavá reklama, bude nutné splnit řadu technologických i legislativních podmínek, což v podmínkách stále se měnících požadavků EU, nebude vůbec snadné.    

      Rozhodli jsme se prostřednictvím těchto stránek více komunikovat s našimi zákazníky, poskytovat jim informace o našich záměrech a reagovat na jejich dotazy, návrhy i kritiku. 

Ing. Jaroslav Mühlhandl, CSc.

Vedoucí vývoje kosmetiky BAREKOL Čejkov.

(13.10.2014)